dilluns, 31 d’agost de 2009

El negoci de la grip nova

L'estiu de l'any 2009 serà recordat com el que vàrem viure preparant l'arribada de la grip A (de la qual ara sabem que potser no comportarà més complicacions que la grip habitual per a les persones que no pateixen cap malaltia crònica). Consellers, Ministres i governs en general, s'afanyen a preveure quins són els grups de risc i, en conseqüència, quins són els col·lectius que hauran de ser vacunats i controlats específicament durant la propera tardor. Les decisions que es prenen en aquest respecte no són ni de bon tros homogènies als diferents països. Hi ha llocs, com a Espanya, on és previst vacunar les embarassades, el personal mèdic i les persones amb malalties cròniques -avui hem sabut que es descarta vacunar els infants i els joves menors de14 anys-, i n'hi ha altres, com ara França, que han decretat la vacunació universal. He de pensar que la decisió de vacunar a tothom o selectivament és conseqüència de la reflexió serena i meditada de cadascun dels responsables de la salut. I tanmateix em costa d'entendre les diferències de criteris entre els uns i els altres davant d'una mateixa malaltia. Al final potser resultarà que té a veure amb la capacitat de fabricació, distribució i compra de les vacunes, que a hores d'ara encara no estan disponibles. En aquesta sentit, ja hi ha empreses privades que s'han afanyat a inventar productes relacionats amb l'arribada de la grip. Els en poso un exemple. Un dels principals magatzems britànics, Marks & Spencer (que vostès recordaran perquè n'hi havia hagut un a la ciutat de Barcelona), ja ven unes ampolletes petites i portables de sabó -que té ben visibles al costat de les caixes dels seus establiments- que permeten a la població rentar-se les mans sovintejadament. Un negoci intel·ligent per part dels responsables d'aquesta empresa, atès que al Regne Unit el nerviosisme i la prevenció davant de la grip nova és probablement superior al que puguem estar vivint a casa nostra. Els rètols, les notícies i els establiments alerten reiteradament a la població sobre la grip A. I en conseqüència, el negoci esdevé més senzill. Temps a venir ja veurem com evolucionarà la grip i, sobretot, quines repercussions tindrà. De moment, però, ja hi ha qui hi ha fet l'agost.

4 comentaris:

  1. ei! Mònica compte...
    -la grip és un invent de negoci... (si no existís l'inventariem, ningú sabrà si és inventada per vendre vacunes)
    -les senyals a les carreteres són un invent de negoci (sols fan carreteres noves per vendre-hi senyals)
    –les pilones dels carrers són un invent de negoci
    -eixís tantes i tantes coses

    ResponElimina
  2. Jo no hi entenc prou per a saber si és negoci o no... però crec que la salut està entrant en un terreny perillós com ho ha fet l'alimentació: fer d'una necessitat un negoci

    ResponElimina
  3. Axel Rosell (Metge de familia)1 de setembre de 2009 a les 16:38

    És necesari crear alarmisme per vendre qualsevol cosa relacionada amb la Grip A. Diaris, informatius i polítics en fan un ús mediàtic insultant per tal de cridar l'atenció i fer publicitat. Aquí tot s'hi val!
    El gran negoci l'està fent el Laboratori Roche amb el comerç de l'antivíric "Tamiflu", un medicament no subvencionat que surt al mòdic preu de 31,56 euros la caixeta.Aquest fàrmac fa anys que circula pel mercat amb més pena que glòria, i ara ja poden dir que han tingut el seu minut de glória. Igualment faran caixa els senyors dels Laboratoris Glaxo (UK) i Novartis (USA) amb les vacunes dispensades, amb la gran diferència, però, que la companyia Nord americana (que ha rebut una millonada per desenvolupar la vacuna per part del Govern) no donarà cap vacuna al Tercer món...Així anem...Tot plegat fa pudor..Què deuen pensar a l'Africa de les "nostres" pandèmies??..estic segur que no saben si riure o plorar...

    ResponElimina
  4. Un mini documental al repecte:

    http://www.youtube.com/watch?v=gKwk8Kq8QXA

    ResponElimina